top of page

שרת וירטואלי

 

שרת וירטואלי

תשתיות הענן של אופק טכנולוגיות מאפשרות הקמה של שרתי ענן לחברות בהתאמה אישית. הלקוח יכול לבחור את מפרט השרת לפי דרישה. תשתיות הענן הציבורי של אופק טכנולוגיות מספקת פתרון איכותי ואפקטיבי לחברות הזקוקות לשרתים לפי דרישה, ללא צורך לרכוש שרת פיזי מקומי במשרד וללא עלויות האחזקה והתפעול של שרת המקומי.

כוח העיבוד, כמות הזיכרון, שטח הדיסק ותעבורת התקשורת הינם גמישים לבחירת הלקוח. ניתן לבחור שרתים מבוססי מערכת הפעלה מכל סוג, ובפלטפורמה מבוססת 32 או 64 ביט.

שרתים וירטואליים בענן ציבורי מתאימים לכל בית עסק  אשר צריך שרת ולא מעוניין ברכישת חומרה ורישוי נלווה. שרת בענן מוקם על ידי חברת אופק טכנולוגיות בזמן קצר בהתאם לדרישת המשאבים של הלקוח. 

ניתן להשכיר את השרת בענן לכל זמן שיידרש ולשלם בגינו על בסיס חודשי. במידה והשרת אינו נדרש יותר ניתן להפסיק את השירות בכל עת ללא התחייבות. שרת וירטואלי בענן מאפשר הגדלה או הקטנה של משאבי המערכת לפי דרישת הלקוח. 

למי השירות הזה מתאים?

• בתי עסק קטנים אשר רוצים לצמוח.
• עסקים המעוניינים בחסכון של שרת פיזי מקומי.
• חברות המבקשות שרת זמני לפיתוח ובדיקות.
• בעלי אתרים אשר מחפשים שרת אחסון מאובטח בעל רמת ביצועים וזמינות גבוהה.
• עסקים גדולים עם ריבוי שרתים המספקים תפקידים שונים ודורשים ביצועים ואבטחה גבוהה.

יתרונות של שרתים וירטואלים בענן לעסקים קטנים

רבים חושבים כי שירותי ענן לחברות מתאימים רק לעסקים גדולות, בעוד שהיתרונות המשמעותיים של הענן הציבורי רלוונטיים דווקא ללקוחות קטנים. תשתית מחשוב של עסקים קטנים כוללת בדרך כלל שרת בודד פיזי או מספר שרתים פיזיים במשרדים של הלקוח. חדר השרתים של עסק קטן לא ממוגן, מאובטח ובדרך כלל גם לא כולל הגנות חשמל מתאימות.

המעבר לענן עבור עסק קטן משפר באופן משמעותי את רמת הזמינות של מערכות המחשוב. השרת של הלקוח פועל בתשתית וירטואלית של ספק הענן במתקן ממוגן ומאובטח הכולל הגנות חשמל כפולות. השרת פועל בשרידות מלאה בתשתית ואחסון המידע מתבצע במערכת אחסון מרכזית הכוללת מנגנונים של שרידות אוטומטית והגנת מידע מתקדמת.

כאשר לקוח מעביר שרת פיזי מהמשרד לשרת וירטואלי בענן הוא בעצם ״רוכש שני שרתים״ - שרת אחד פעיל בסביבה אך אם השרת נופל המערכת מפעילה את השרת בחומרה נוספת של ספק הענן באופן אוטומטי תוך מספר דקות. על מנת להגיע לאותה רמת שרידות מקומית יצטרך הלקוח לרכוש שרת נוסף לשרידות בלבד בעלות של עשרות אלפי שקלים. עלות זו נחסכת במעבר לענן.

 

יתרון נוסף עבור עסקים קטנים הוא מודל התשלום בענן. במקום לרכוש שרת מקומי בעלות של עשרות אלפי שקלים ולרכוש בנוסף מערכת גיבוי, פירוול, מערכות הפעלה ורישוי מיקרוסופט נוסף, יכול הלקוח לשלם לספק הענן במודל של תשלום לפי שימוש לפי כמות המשתמשים במערכת או מספר השרתים. הספק מטפל בכל עלויות המחשוב של הלקוח - חומרה, תוכנה, גיבוי בענן, תקשורת ואבטחת מידע ומספק ללקוח גוף שירות אחד מרכזי לכל שירותי המחשוב.

ספקי ענן מקומיים גם מרחיבים את פתרון הענן התשתיתי על מנת לספק לעסקים שירותי תמיכה לניהול השרתים ותמיכת משתמשים.

 

הביצועים של המערכות בענן הינם ברמה גבוהה משמעותית מפתרון של שרת מקומי. תשתית התקשורת בענן הינו מתקדמת מאוד ומהירה, מערכי האחסון מספקים רמת ביצועים גבוהה, השרתים מאוד חזקים וכך הלקוח יכול להינות מרמת ביצועים גבוהה יותר ומשיפור חווית המשתמש לאחר המעבר לענן. השרת לא נתקע יותר, ותהליכים עסקיים שלקחו לפני כן הרבה זמן לביצוע בתשתית מחשוב מקומית מתבצעת במהירות שיא בתשתית הענן.

אבטחת המידע הינה נדבך חשוב מאוד בתשתיות המחשוב של עסקים קטנים כיון שרוב איומי אבטחת המידע מכוונים לעסקים קטנים. תשתית ענן מספקת רמת אבטחה פיזית ולוגית גבוהה למערכות המחשוב של הלקוח. לרוב, לקוחות קטנים לא יכולים להשקיע סכומי כסף גבוהים באבטחת המידע, ספק הענן רוכש את פתרונות האבטחה המתקדמים באופן מרכזי ומחלק אותו בין הלקוחות. כך לקוח משלם סכום חודשי נמוך עבור שירותי אבטחה המידע ונהנה מפתרונות אבטחה מתקדמים של לקוחות גדולים.

 

שירותי הענן לעסקים קטנים כוללים פתרון גיבוי מתקדם הכולל הגנה מוירוס כופר. לקוחות שחוששים ממעבר מלא של מערכת המחשוב לענן יכולים ליישם פתרון גיבוי מידע לענן או פתרון התאוששות מאסון שמאפשר לעסק לחזור לעבודה תוך זמן קצר במקרה של תקלה, אירוע אבטחת מידע, מחיקת נתונים בזדון או וירוס כופר.

 

תשתית הענן מאפשרת ללקוחות להעביר את השרתים שלהם לענן ובנוסף ליישם בעלות נמוכה פתרון התאוששות מאסון. הפתרון מבוסס על אירוח של השרת/שרתים של הלקוח במתקן אחד של ספק הענן, וסנכרון נתונים שוטף למתקן השני של ספק הענן. המתקנים של אופק מרוחקים עשרות קילומטרים אחד מהשני ומבטיחים ללקוחות זמינות מלאה והמשכתיות עסקית.

 

במקרה של נפילה של אתר המחשוב המרכזי, ניתן להפעיל בקלות את מערכת המחשוב באתר המשני. העלות של יישום הפתרון נמוכה משמעותית מיישום של המשכיות עסקית והתאוששות מאסון באופן מקומי כיון שלא נדרש חדר שרתים, תשתיות תקשורת, חומרה ותוכנה על מנת ליישם את הפתרון. הלקוח לא נדרך לתחזוקה של הפתרון ומשלם רק על השרת שהוא מבקש לקבל עבורו פתרון התאוששות מאסון.

 

כאשר עסק קטן בוחן מעבר לענן, נדרש לקחת בחשבון את היתרונות של שירותי הענן - מודל תשלום חודשי לפי שימוש, זמינות, שרידות, ביצועים, אחריות, שירות מלא של הספק ורמה גבוהה יותר של אבטחת מידע. אם הבחינה מתבצעת ראוי, שירותי הענן זולים יותר מפתרון מקומי.

bottom of page