top of page

שירותי גיבוי כולל הגנת וירוס כופר 

אופק טכנולוגיות מספקת שירותי גיבוי

מתקדמים לעסק שלך שמעניקים לך שקט נפשי

יציבות עסקית

 אין לך זמן לתקלות

התחלה קלה

מעבר פשוט ומיידי  

תתרגלו ליותר

מענה מקיף לכל דרישות הגיבוי

שירות 24x7

 הצוות שלנו כאן בשבילך

אבטחת מידע

המידע שלך מוגן ומוצפן

שחזור מהיר

אנחנו יודעים שהזמן שלך יקר

השאר פרטים וניצור איתך קשר

Thanks! Message sent.

ארגונים נדרשים היום להגן על המידע הארגוני שלהם מפני תקלות, מחיקת מידע ומתקפת וירוס כופר המובילים לאיבוד מידע חשוב לחברה.

 

כיום, רוב הלקוח משתמשים בפתרון גיבוי מקומי למידע שאינו מגן כראוי מכשלים בתשתיות המחשוב, כשלי חומרה ותוכנה שמובילים לאיבוד נתונים חשובים לארגון.

על מנת להגן כראוי על המידע הארגוני מומלץ ליישם פתרון של גיבוי המידע הארגוני לענן שמאפשר ללקוחות החברה להעתיק את כלל המידע הארגוני מחוץ לארגון אל הענן ולשמור את הגיבוי במתקן מאובטח וממוגן הזמין בעת דרישה לשחזור נתונים.

פתרון גיבוי בשרתי ענן של אופק טכנולוגיות הינו פתרון קל ונוח לשימוש המספק הגנת נתונים אחידה וייחודית, יכולת גיבוי בענן לעסקים של כל סוגי המערכות ומסדי נתונים ושחזור פריטים בודדים או סביבות מחשוב שלמות בעת אסון. 

 

שירותי גיבוי בענן זמין עבור ספקי שירות מחשוב ואינטגרטורים ומאפשר להציע ללקוחותיך גיבוי מתקדם לעסקים באמצעות השירות. השירות נבנה על בסיס מערכת הגיבוי הטובה בעולם והותאם על מנת לספק את המערכת כשירות בענן.

על מנת לספק ללקוחותינו את פתרון הגיבוי הטוב ביותר, בחרנו להיות ה-Hosted Providers של גיבוי אקרוניס בישראל, המובילה בעולם בתחום גיבוי בשרתי ענן.  

באפשרותנו להבטיח לכם את השירות המיטבי והמשוכלל ביותר בתחום הגיבוי במודל ענן, כאשר השירותים מאוחסנים על גבי תשתיות ה-Data-Center שלנו (כלומר, תשתיות חוות השרתים והענן שברשותנו), אך פועלים על בסיס הטכנולוגיה המתקדמת והאמינה של החברה. 

יכולות מרכזיות של שירות גיבוי בענן לעסקים של אופק טכנולוגיות

  • גיבוי שרתים בענן (ווינדוס ולינוקס).

  • גיבוי קבצים בענן מתחנות (מווינדוס, לינוקס ומק).

  • גיבוי מכל טכנולוגיות הווירטואליזציה - VMWARE/HYPER-V.

  • גיבוי בסיסי נתונים MS SQL, MS Exchange.

  • שחזור נתונים מהענן לאתר הלקוח ואופציה לשחזור מקומי (העתק נוסף של הגיבוי).

  • שחזור מערכות (שרתים ותחנות) לחומרה שונה (Universal Restore).

  • גיבוי שירותי ענן אחרים כגון שירות Office365.

  • שירות הגנה מתקדמת מתקדמת מ-RANSOMWARE לתחנות קצה ושרתים המאפשר שחזור אוטומטי לאחר הצפנת קבצים.

 

מדוע לבחור בשירות של אופק טכנולוגיות?

  1. ניסיון: לחברת אופק  ניסיון של למעלה מעשר שנים בתחום.

  2. בלעדיות: אנו היחידים שמציעים את התוכנה במודל שירות/שירות ענן/אחסון בענן.

  3. נוחות: השימוש בשירות של אופק הינו קל ונוח לתפעול ומגן על כל סוגי המידע והמערכות.

  4. אבטחה: חברת אופק השקיעה את כל השכבות הנדרשות לטובת ביצוע גיבוי מאובטח והגנה על המידע. אופק טכנולוגיות עומדת בסטנדרטים של אבטחה מהמחמירים ביותר הכוללים תקן ISO:27001 ותקן SOX כפי שנדרש עבור חברות תחת רגולציה ישראלית, אמריקאית ובינלאומית.

  5. הגנת RANSOMWARE מובנית –  המערכת מספקת ללקוחות הגנה מתקדמת לשרתים ותחנות קצה, על בסיס ניטור של פעילות המחשוב, המערכת מסוגלת לזהות הצפנה של קבצים ע״י תוכנת כופר ולעצור את ההצפנה ולבצע שחזור של הנתונים.

  6. שחזור מידיי – יכולת ה-INSTANT RESTORE של שירותי הגיבוי של אופק טכנולוגיות, מאפשר ללקוחות החברה לצמצם את זמן השחזור והתאוששות מאסון לשניות, על ידי הפעלה של שרתים באופן מידיי בתשתית וירטואלית באתר הלקוח או בתשתית הענן של החברה. ההפעלה מתבצע ללא שחזור מידע וכך ניתן לחזור לעבודה במהירת במקרה של איבוד מידע או כשל חומרה ותוכנת בתשתית המחשוב של הלקוח.

  7. הגנה מלאה למידע הארגוני – המערכת של אופק טכנולוגיות תומכת במעל ל-21 פלטפורמות שונות, תחנות קצה, מחשבים ניידים, שרתים פיזיים ווירטואליים, בסיסי נתונים ארגוניים ומערכת דוא״ל כגון OFFICE 365 ומאפשר לבצע גיבוי של כלל המידע של העסק.

  8. תצורה היברידית – פתרון הגיבוי של אופק טכנולוגיות מאפשר ללקוחות החברה לבצע גיבוי מקומי למידע הארגוני, ולשמור העתק נוסף של הנתונים בתשתית הענן של אופק. הגיבוי המקומי מאפשר ללקוח לבצע שחזור מהיר של נתונים, כאשר הגיבוי של כל הנתונים לענן משמש כמקור שחזור נוסף.

חישוב עלויות ההשבתה על העסק שלך

 

חברות רבות מניחות כי עלויות ההשבתה הן מיידיות (טווח קצר). רבים לא מבינים כי להשבתה יש ההשלכות לטווח ארוך ואלה יכולים לעשות את הנזק הגדול ביותר. 

 

העלות השעתית של זמן ההשבתה תלויה לא רק בטבע ההשבתה עצמה (חשבו על סופת הוריקן לעומת תחזוקה מתוכננת), אלא גם על השעה ביום .

חשבו על דוגמה זו: חברה מקוונת אמריקאית מבוססת קמעונאית עם לקוחות בצפון אמריקה יש את אתר אינטרנט במצב לא מקוון בשעה 2 בבוקר EST.

השכל הישר ומגמות הרכישה אומרים לנו כי זה הרבה פחות מזיק לעסק מאשר אם המערכת הייתה מושבתת בשעה 15:00 בגלל שפחות לקוחות יבצעו רכישה בשעה 2 בבוקר. לעומת זאת, אם לאותה חברה יש לקוחות בינלאומיים (אזורי זמן האירופי או אוסטרליה), ההשבתה בשעה 2 בבוקר EST הייתה מאוד יכולה להשפיע על העסק.

חשוב לחשוב כיצד ההבדלים בזמן של היום יכולים לשנות על ההשפעה של השבתה על החברה שלך. הבדלים אלה יכולים להיות מורכבים;למשל, עבור אותה חברה עם לקוחות בחו"ל, שיש זמן השבתה כאשר רוב העובדים המקומיים לא עובדים התפוקה שלהם לא יושפע, אבל זה גם אומר שהם לא יוכלו לסיוע ללקוח. סיבובים דומים קיימים עבור השבתה המתרחשים בימי חול לעומת סופי שבוע, או חגים.

 

בהתבסס על הבדלים אלה בעלויות ההשבתה, והעובדה כי זמן ההשבתה הלא מתוכנן יכול לקרות בכל עת, טכניקה פשוטה להעריך את עלות ההשבתה היא להשתמש בממוצע של כל עלויות לפי שעה על פני שבוע שלם - כולל סופי שבוע. ההשבתה של המערכת נמצאת בסיכון גבוה במהלך תקופות שיא (מה שהופך את ההשבתה כמה יקר ביותר), כדי להיות בטוח להתייחס להשבתות בתקופות אלה.

בעוד זמן ההשבתה המתוכנן הוא בדרך כלל פחות יקר (שכן הוא יכול להיות מתוזמן לתקופות שיא, או אחרי שעות), אם ההשבתה המתוכננת מחייבית תשלומים שעות נוספות או משמרות נוספות של עובדים, עלויות אלה צריכות להיות מחושבות גם כן.

 

העלויות המתמשכות של פגיעה במוניטין ונאמנות הלקוחות יכול להיות מזיק ביותר, והנזק הזה אינו נכלל באומדן המכירות לשעה . בעוד שחלק מהעסקים של לקוחות יכולים להיות מושבים, לקוחות אחרים לוקחים את העסק שלהם במקום אחר למתחרה שלך במקום. הפסד זה חייב להילקח בחשבון בעת ​​הערכת סך המכירות שאבדו על ידי הגדלת אחוז ההשפעה . אם העסק שלך יוצר לקוחות נאמנים ומבוסס על המלצות הלקוח (או מילה של הפה), אז גורם ההשפעה יהיה הרבה יותר גדול.

למרבה הצער העלות שנגרמה אובדן מוניטין הוא קשה לכמת, וקביעת העלות דורשת היסטוריה ארוכה של נתונים. בגלל זה, חייב להתבצע ניחוש משכיל של עלות ההשבתה. חברות מסוימות בוחרות להאמין שהעתיד ישקף את העבר.

 

עלויות זמן ההשבתה תלויות ב:

  • שכר שעות נוספות

  • פריון העבודה

  • שעות עבודה של שכירים

  • בסיס לקוחות (מיקום)

  • יכולות שירות לקוחות

  • היכולת לקבל מערכות מקוונות בהתאם לשעה ביום

  • תקופות נמוכות ותקופות שיא (ימי חול, סופי שבוע וחגים)

 

גורמים הקשורים למוניטין ולנאמנות הלקוחות כוללים:

  • ספקים

  • שווקים פיננסיים

  • שותפים עסקיים

  • נאמנות לקוחות.

  • עסקים אשר סומכים על הזמינות שלך

 

על מנת לצמצם את עלות ההשבתה, ניתן ליישם פתרון המשכתיות עסקית, התאוששות מאסון או גיבוי מידע לענן.

כיצד לבחור ספק ענן לגיבוי?

לקוחות רבים מתלבטים באיזה ספק לבחור עבור השירות. הרבה ספקים מציעים את הפתרון וקשה להבדיל ביניהם. בחירה נכונה חשובה מאוד לעסק שלכם כיוון שהספק מחזיק את הנכס החשוב ביותר שלכם - המידע, והוא אמור להיות מסוגל לסייע לכם בעת צרה במידה ונדרש שחזור של מידע (למשל, אם המידע הוצפן בווירוס כופר).

 

להלן מספר שאלות שניתן לשאול את הספק על מנת לוודא שאתם בוחרים בפתרון הנכון:

 

אחסון המידע - חשוב לברר איפה הספק שומר את הגיבוי שלכם, האם מדובר במתקן ממוגן ומאובטח או האם הגיבוי מאוחסן על גבי ציוד במשרדים של הספק. ספק רציני ממקם את המידע במתקן חיצוני ששומר על סטנדרטיים גבוהים, מאויש על ידי שומר 24 שעות וכולל הגנות מפני נפילת חשמל. סוגיה נוספת היא סוג האחסון בוא נשמר המידע. מאוד קל לספק לאחסן את הנתונים במערכת פשוטה וזולה שאינה כוללת הגנות מתקדמות למידע ורמת הזמינות שלה היא נמוכה, מבלי שתדעו ששם המידע מאוחסן. תשאלו את הספק באיזה ציוד הוא משתמש, מהי רמת השרידות של הציוד, מהי רמת הזמינות שהוא מציע. חברת אופק מאחסנת את המידע של הלקוחות במתקן מאובטח בעל סטנדרטיים גבוהים על גבי מערכות אחסון ברמת השרידות הכי גבוהה שיש בתחום. מערכות האחסון תוכנו לזמן השבתה של עד שלוש שניות בשנה.

 

תוכנת גיבוי - החלק השני החשוב הפתרון הוא סוג תוכנת הגיבוי שבה משתמש הספק לגיבוי המידע שלכם לענן. כדאי לבחור בספק שמשתמש במיטב הטכנולוגיות בתחום ובמערכת שמאפשרת גיבוי של כלל המידע הארגוני מכל מקום ובכל זמן. המערכת צריכה לתמוך בכל פלטפורמות השרתים - פיזיים, וירטואליים מסוגים שונים, מערכות הפעלה, אפליקציות, בסיסי נתונים ובמגוון מערכות הפעלה של תחנות קצה וניידים. חשוב שתוכנת הגיבוי תוכל לייצר שני העתקים של המידע שלכם— העתק מקומי לשחזור מהיר והעתק נוסף בענן. גם כאן קל לספק לחסוך כסף ולבחור בפתרון שאינו מוביל שוק רק בגלל שהמחיר הוא זול יותר, דבר זה יפגע בכם בעתיד ברמת השירות או ביכולת לשחזר את המידע.

 

שחזור מידע - שאלו את הספק שלכם כמה זמן לוקח לבצע שחזור למידע, האם יש אופציה להפעלה מהירה מהגיבוי ללא שחזור נתונים, האם ניתן לבצע שחזור לחומרה שונה והאם ניתן לבצע הפעלה של השרת לאחר קריסה ישירות מהענן ללא ביצוע שחזור של המידע (התאוששות מאסון). הרבה ספקים יודעים לבצע גיבוי אבל חשוב לזכור שאתם בעצם רוכשים פתרון שחזור מידע שצריך לעבוד באופן מושלם מתי שצריך אותו ואין פה מקום לטעויות.

 

אבטחת מידע - סוגיה נוספת חשובה היא אבטחת המידע של הפתרון. בדקו האם נתוני הגיבוי שלכם מוצפנים במערכת, האם התקשורת בין סוכני הגיבוי שמותקנים ברשת שלכם לענן מוצפנת גם כן. חשוב לברר שלספק אין גישה לנתוני הגיבוי שלכם (לא צריך להיות) ושהוא מחזיק ברשותו הסמכות אבטחת מידע בתחום הענן שמבטיחות שהוא עומד בסטנדרטיים גבוהים בתחום ויש לו מדיניות ונהלים סדורים של אבטחת מידע.

 

הספק עצמו - אם הגעתם לחלק הזה והספק ענה על כל השאלות כראוי, נשאר לברר דבר אחרון וחשוב מאוד. מהי רמת השירות שהספק מציע, מהו גודל צוות השירות, לכמה לקוחות הוא מספק שירותים דומים, האם יש לו ממליצים עבורכם (בקשו כאלה שנדרשו לבצע שחזור מידע). לא מעט ספקים מציעים את השירות ״על הדרך״ והוא אינו בליבת העסקים שלהם, ספק מסוג זה לא צריך להחזיק את הנכס החשוב ביותר שלכם - המידע.

חמש סיבות למה העסק שלך צריך גיבוי של אופק טכנולוגיות

גמישות היא חיונית כי כמו שהעסק שלך גדל, כך הדרישות המחשוב גדלות. לעתים קרובות משאבי המחשוב שלך נשארים כפי שהם, כאשר כמות הנתונים שאתה יוצר גדלה באופן אקספוננציאלי. אתה צריך להיות מסוגל להגן על אינספור מכונות, הפועלת על פלטפורמות מחשוב שונות, כולל מכשירים ניידים . עם הפתרון של אופק טכנולוגיות, הגנה מרחוק על נתונים מבטיחה שתוכל לאבטח את הנתונים של עובדי שדה ומשרדים מרוחקים - בין אם הם משתמשים ב- Windows, Mac, iOS או Android. פתרון זריז אחד המאפשר לאחד גיבוי מכל המכשירים באופן מרכזי עושה את הפתרון הרבה יותר יעיל, מה שהופך אותו הרבה יותר קל עבור העסק שלך לגדול.

 

לחסוך כסף - אתה יכול להניח כי בגלל שיש לך נתונים נוספים, אתה הולך צריך לשלם הרבה יותר כדי להגן על זה. לא עם פתרון הגיבוי של אופק טכנולוגיות. הפתרון הפשוט שלנו עוזר להבטיח השקעה נמוכה יותר ושקיפות רבה יותר.

בנוסף, אוטומציה יכולה לחסוף זמן וכסף. תזמון גיבויים עבור העסק שלך היא דרך מסורתית ליהנות אמינות רבה יותר עם פחות ניהול. תזמון מתקדם מספק פונקציונליות עוד יותר וחיסכון בעלויות, כמו תוכניות גיבוי מרובות עבור השרת כולו או רק קובץ אחד.

יש כמות גדולה של נתונים? גיבוי לענן (מחוץ לאתר) יכול להיות תחליף להתאוששות מהירה, תוך צמצום הצורך לשמור על החומרה באתר. לצורכי אחסון באתר, אפשרויות אחסון הניתנות להתאמה אישית - החל מכונני דיסק ועד אחסון מרכזי - הן דרך אסטרטגית לאזן את מהירות ההחלמה ואת עלויות ההגנה בהתאם לצרכיך. הגישה הייחודית שלנו לאדריכלות ענן היברידית פירושה שתוכל לאחסן את הנתונים היכן שתרצה, איך אתה רוצה.

 

להבטיח המשכיות עסקית - אם אתה רוצה להרוויח כסף, הלקוחות חייבים להיות מסוגלים לסמוך עליך. וזה אומר שמערכות המחשוב שלך צרכיות לפעול כל הזמן, לא משנה מה. על-ידי מינוף טכנולוגיות מרובות וחדשניות, חברת אופק טכנלוגיות מוודאת שהמערכות שלך מוגנות במתקן חיצוני כדי להבטיח המשכיות עסקית, תוך מתן שרידות מלאה כך שלא יאבדו נתונים או שהם לא יהיו נגישים. לדוגמה, Instant Restore מאפשר לך להפעיל כל מערכת פיזית או וירטואלית של Windows או Linux ישירות מאחסון הגיבוי כמכונה וירטואלית - ללא צורך בחומרה בהמתנה או בנתונים נעים. לחלופין, אתה יכול להיות ולהפעלתו על מחשב חדש תוך דקות עם Universal Restore - טכנולוגיה אשר מתגבר על בעיות תאימות מטרידות, ומאפשר לך לשחזר מערכת שלמה לחומרה אחרת עם רק כמה קליקים.

 

להיות בטוח - בעוד שהגיבוי וההתאוששות היו מספיק כדי לשמור על הנתונים שלך בטוחים, האיומים של ימינו דורשים דור חדש של פתרונות להגנת נתונים. הצפנה בתעשייה היא התחלה חשובה, להבטיח כי הקבצים שלך ניתן לגשת רק על ידי לך - אפילו לא אופק טכנולוגיות יכולה לגשת אליהם, רק אתה מחזיק את מפתח ההצפנה. בזכות עצמה, הטכנולוגיה המבוססת על Blockchain מאשרת בנוסף שתוכן הקבצים שלך לא השתנה.

איומים חדשים אחרים כמו ransomware, שתוקפים עסק כל 10 שניות, דורשים גישה חדשנית עוד יותר, כך שהנתונים שלך יהיו מוגנים ככל שהם יגדלו . שלא כמו טכנולוגיות אחרות, אשר יכול רק להגן מפני זנים ידועים של ransomware, Active Protection עוקב אחר המערכת שלך בזמן אמת, באמצעות אינטליגנציה מלאכותית היוריסטיקה התנהגותית כדי להעריך אם תהליך פועל על המערכת שלך הוא זדוני או לא. אם מתגלה איום, הטכנולוגיה שלנו מפסיקה את התהליך ומיד מודיעה לך כך שתוכל לנקוט פעולה.

כמובן, אם אתה סומך על אחסון הנתונים שלך בצד שלישי כמו אופק טכנלוגיות, אתה רוצה להיות בטוח שזה תחת אבטחה גבוהה. אנחנו עושים את זה - ועוד הרבה . כל מרכזי הנתונים שלנו בנויים להיות ברמה 4 עם טכנולוגיות חדשות למניעת אסון ואבטחה 24/7. המתקנים וכלל הפתרון עומדים בתקינת SOX ו ISO27001.

 

הישאר תואם - תעשיות רבות דורשים תקנות מסוימות . זה הפך עוד יותר קריטי כאשר האיחוד האירופי קבע תקנה חדשה להגנה על נתונים (GDPR) שנכנסה לתוקף בחודש מאי 2018. העונשים יהיה גבוהים עבור כל עסק שאינו מספק הגנה נאותה על נתוני הלקוח. אופק טכנולוגיות מסייעת להבטיח שהנתונים האישיים של הלקוחות שלך יהיו מאובטחים בהתאים לתקנים המחמירים כולל הצפנה מקצה לקצה.. בנוסף, לקוחות ענן יכולים לבחור באיזה מרכז נתונים הגיבוי שלהם יאוחסן. הפתרון מספק מספק הסמכות אבטחת מידע בינלאומיות.

5 סיבות למה גיבוי מהיר הוא קריטי עבור העסק שלך
 

גיבוי מהיר וזריזות ההתאוששות הם קריטיים להישרדות עסקית. למעשה, הם מהווים את אחד המאפיינים המבוקשים ביותר של הגנת נתונים (על פי דוח ESG בחודש שעבר). מספר מחקרים שנערכו לאחרונה עם לקוחות אישרו כי המהירות היא גורם מכריע בבחירת ספק גיבוי חדש.

באופק טכנולוגיות, אנחנו מוכנים לכך. פתרון הגיבוי החדשני שלנו לעסקים הוא מהיר יותר, חסכוני יותר וקל יותר לשימוש מאשר המתחרים שלנו. גיבוי מהיר והתאוששות של 15 שניות הופכים אותו לפתרון המושלם לסביבות עסקיות מודרניות.

עדיין לא משוכנע? הנה חמש סיבות למה מהירות הגיבוי היא חשובה, ואחריו חמש שאלות שאתה צריך לשאול בעת בחירת ספק חדש לשירותי הגיבוי שלך.

1. נתונים נוספים, פחות זמן כדי להגן עליהם - כמות הנתונים בעולם ממשיכה לצמוח בקצב מדהים. ההערכה היא כי מדי שנה אנו יוצרים נתונים כפליים מהשנה הקודמת, לכיוון 180 zettabytes, או 180 טריליון ג 'יגה בייט של נתונים חדשים בשנת 2025.

למרות הפיצוץ הזה של נתונים לעסקים יש פחות זמן כדי להגן עליו. בנוסף לעובדה כי נתונים נוספים לוקח יותר זמן לגבות, מנהלי מערכת עסוקים עכשיו עם עבודות רבות אחרות העוסקות בסביבות IT הטרוגניות שלהם. יש להם כמות מוגבלת של זמן כדי להשלים את כל המשימות, מה שהופך את המהירות של גיבוי לגורם מרכזי בבחירת הפתרון.

2. זמן RPO מופחת - אם העסק שלך מייצר כמויות גדולות של נתונים מדי יום, אז אפילו גיבויים מצטברים או דיפרנציאלי יכול לקחת זמן רב. ככל שהזמן ארוך יותר בין הגיבויים, כך גדול יותר חלון יעד השחזור (RPO), או כמות הנתונים שאבדו בין הגיבויים. גיבוי מהיר יותר הוא הפתרון הטוב ביותר עבור העסק שלך. זה מאפשר לך להפעיל עבודות גיבוי נוספות בפרק זמן נתון, מביא RPOs עד לרמה מקובלת. גיבויים תכופים יותר יקטין את הסבירות של אובדן נתונים במקרה של אסון.

3. זמן RTO - המטרה הסופית של כל גיבוי היא היכולת לשחזר נתונים במהירות עם מאמץ מינימלי. השחזור זמן היעד (RTO) הוא זמן היעד שבו אתה צריך לשחזר נתונים כדי להבטיח המשכיות עסקית. RTO נקבע בדרך כלל על ידי חישוב כמה זמן ההשבתה העסק יכול לקיים לפני תחילת לסבול השלכות שליליות מפני אובדן נתונים. אם ההשבתה אינה אופציה, תזדקק לגיבוי מהיר עם אפשרויות שחזור נתונים מהירות ומרובות כגון הפתרון של אופק טכנולוגיות. הוא נועד לספק למשתמשים אפשרויות שחזור נתונים מרובות, ללא קשר לסוג הנתונים או לאופן הגיבוי המקורי. זה כולל התאוששות פרטנית, התאוששות מתכת חשופה, שחזור מארח וירטואלי, וכל הגירה אל כל. ניתן להגן על נתונים עם בתוך פחות מ -15 שניות, בתשתית המקומית או בענן, ואפילו בחומרה אחרת.

4. צמצום הניצול של משאבי המערכת - תוכנת הגיבויים, או סוכן שלה, מותקן בדרך כלל על המכשיר שהוא מגן. התוכנה המודרנית עשויה להיות קלה מאוד על משאבי המערכת, אך דחיסת נתונים והצפנה עדיין יכולה להגדיל את השימוש במעבד ובזיכרון - פגיעה פוטנציאלית. באופן דומה, אם נתוני הגיבוי מועברים למיקום מרוחק ברשת, זה יכול לגרור את הקיבולת הדרושה לפעולות רגילות. זו הסיבה גיבויים מסורתיים מתוכננים במהלך שעות שיא מחוץ כאשר המערכת היא ללא תשלום ממשימות אחרות.

אם תוכנת הגיבוי שלך משפיעה לרעה על עוצמת העיבוד, הגיע הזמן להמשיך הלאה. שקול אתה פתרון של אופק טכנולוגיות. זה קל מאוד על משאבי המערכת והוא יכול לרוץ ברקע כל היום, מבלי להשפיע על הפעילות היומיומית שלך. בנוסף, הוא מגיע עם אפשרויות אחסון גיבוי מחוץ למארח, המאפשר למשתמשים להעביר משימות עתירי משאבים - כגון שכפול נתונים, ניקיון ואימות - למארח אחר, ומשחרר את המשאבים עוד יותר.

5. טכנולוגיה מתקדמת - גיבוי מהיר הוא תוצאה של טכנולוגיה חדשנית ומתקדמת. בדיוק כמו שאתה מצפה הטלפון החכם החדש להיות מהיר לטפל יותר מאשר רק שיחות טלפון, תוכנה חדשנית של גיבוי  של ספקים כמו Acronis גם מציעים יותר מאשר רק גיבוי.

פתרונות גיבוי, מבוססים על ארכיטקטורת ענן היברידית גמישה, אשר נותן לך שליטה מלאה על ניהול הנתונים שלך. זה גם יכול לשפר באופן עקיף את מהירות ההגנה על נתונים בכללותה, שכן אתה יכול לבחור היכן לאחסן וכיצד לשחזר את הנתונים המוגנים.

בנוסף, זה מגיע עם Acronis Active Protection , טכנולוגיה חדשנית נגד ransomware המאתרת ומפסיקה התקפות ransomware ומיד משחזרת נתונים מושפעים, ובלוקשיין מבוסס נתונים הסמכה באמצעות Acronis נוטריון כדי להבטיח אימות קל. יחד עם זאת, Acronis Backup 12.5 מתקדם מפשט את הגנת הנתונים, מה שהופך אותו מהיר, קל, ואמין.

 

כעת, כאשר דנו בחשיבות של גיבוי מהיר, הנה חמש שאלות שעליך לשאול את ספק הגנת הנתונים שלך:

  1. האם פתרון הגנת הנתונים שלהם יכול להתפתח לצד העסק שלך, להגן על כמויות גדלות של נתונים מבלי להפעיל לחץ על משאבים שלך?

  2. האם תוכל להגן על כל הנתונים שלך, כולל כל עומסי העבודה בכל הסביבות, עם פתרון גיבוי יחיד?

  3. האם הנתונים ההולכים וגדלים שלך ישפיעו על זמן ההתאוששות ותוכלו לשחזר את הנתונים שלכם על כל חומרה או אפילו סביבה אחרת?

  4. האם הפתרון שלהם ייתן לך את הגמישות לבחור היכן לאחסן את הנתונים המוגנים, ברשת המקומית או בענן?

  5. האם יש הגנות פרואקטיביות נגד ransomware מובנית הפתרון שלהם כדי לעזור לך להגן על הנתונים שלך מפני cyberattacks?

הקלות של הגיבוי בפתרון של אופק טכנולוגיות
 

כאשר אנו שומעים שמשהו קל, לעתים קרובות אנו חושבים שזה אומר שזה ילדותי, יש פונקציונליות מופחתת, או דורש הרבה מאמץ כדי להפוך את זה לקל. לימוד שפה חדשה, הטסת מטוס או יצירת אפליקציה לנייד יכולים להיות משימות פשוטות, לדוגמה, אך רק עבור אלה שבילו זמן רב בלימוד והתנסות כיצד לעשות זאת.

במשך זמן רב, הגנת הנתונים היה באותה קטגוריה. אם אתה כבר בתעשיית ה- IT במשך יותר מעשר שנים, אז אתה כנראה חוו את הסיוט של שיקום שרתים ושחזור נתונים לאיבוד. זה היה משימה קשה זמן רב, אפילו עבור אנשי מקצוע מנוסים ... וזה כאשר הגיבויים נמדדו מגה בייט ועסקים יכול ללכת במשך שעות או אפילו ימים ללא נתונים.

היום הדברים שונים. כמויות הנתונים שאנו מסתמכים עליהן גדלות באופן אסטרונומי, ואינן משאירות מקום לפתרונות גיבוי מסובכים ומסורבלים. אולי אתה יכול להסתדר עם פתרון הגיבוי שלך מורשת לעת עתה. אבל מה לגבי השנה הבאה, כאשר אתה צריך להגן על כמות כפולה של נתונים באותה כמות של זמן?

צוות המומחים של אופק טכנולוגיות הקדיש מחשבה רבה לפישוט משימות מורכבות להגנה על נתונים עבור המשתמש היומיומי. התוצאה היא תצורה חדשנית היברידית חדשנית וסל שירותים שכל אחד יכול להשתמש.

פתרון הגיבויים של אופק טכנולוגיות הוא הדוגמה העדכנית ביותר לטכנולוגיה החזקה שבה ניתן להציג באמצעות ממשק קל לשימוש, ויש לנו חמש סיבות מדוע פיתוח זה חשוב עבור העסק שלך.

1. התקנה קלה - זה לוקח רק שלושה קליקים להתקין את פתרונות הגיבוי של אופק טכנולוגיות ברשת שלך ולאחר מכן כמה קליקים נוספים כדי להגדיר את תוכניות הגיבוי שלך. במקום לחשוף את המשתמש לעשרות אפשרויות של הגדרת מסך ותצורה, התוכנה של אופק טכנולוגיות מספיק אינטליגנטית כדי לגלות את הסביבה ולבחור את האפשרויות הטובות ביותר באופן אוטומטי (אם כי ההגדרות האופציונליות עדיין זמינות עבור אלה המעדיפים להגדיר את הדברים באופן ידני). המייצב הוא קל - ובמקרה הזה, קל בעצם אומר מתקדם ו חדשני .

התוכנה היא גם קלה לשימוש. עם רק כמה קליקים אתה יכול להוסיף התקנים לגיבוי שלך, בחר מיקומי אחסון, ולהפעיל תכונות מתקדמות כגון הגנת כופר. אם אין ברשותך שטח אחסון משלך, תוכל לפתוח חשבון ענן עם אופק טכנולוגיות במספר לחיצות בלבד ולאחסן את הנתונים שלך שם. הממשק הוא ידידותי למשתמש, כך שתוכל אפילו להיכנס מרחוק ממכשיר נייד כדי לנהל את הגיבויים שלך.

עם פתרונות גיבוי מדור קודם, הוספת התקנים חדשים יכולה להיות קשה, מה שמגדיל את הסיכון של מכשירים חדשים שנותרו בלתי מוגנים. עם גיבוי שלוש קליקים מבית אופק טכנולוגיות, הגדרת גיבויים חדשים היא משב רוח, אשר משחרר את הזמן, מגדיל את הפרודוקטיביות, ומקטין את השוליים עבור שגיאה.

2. קל לשחזר - פתרון גיבוי קל גם עושה שחזור נתונים אבודים הצמד. ככל שזה קל יותר לשחזר, פחות זמן מבוזבז להחליט מה לעשות. נתמך על ידי ממשק אינטואיטיבי, אופק טכנולוגיות מציעה RTOs מיידית מיידית, המאפשר לשחזר נתונים בתוך פחות מ -15 שניות . אחרי הכל, גיבוי עסקי הוא על היכולת לשחזר נתונים במהירות, כדי למנוע זמן השבתה יקר.

ממשק מיושן של פתרונות גיבוי מדור קודם יכול לעשות שחזור נתונים משימה קשה. ומאז חברות לעתים קרובות לדחוף צוות ה- IT שלהם לבצע משימות מרובות עם משאבים מוגבלים, בעל פתרון קל לשימוש יכול להיות ההבדל בין מחלים מהר הולך תחת כי ממשק היה קשה להבין.

 

3. פתרון בעיות שגיאה - אופק מרחיב את הרעיון של גיבוי קל צעד אחד קדימה על ידי הצעת לוחות מחוונים עם יישומונים הניתנים להתאמה אישית. זה חשוב במיוחד כאשר משהו משתבש, שכן לוחות המחוונים האלה מספקים תמונה מהירה וברורה של הסביבה המוגנת. פשוט על ידי פתיחת הדף הראשון של קונסולת האינטרנט , מנהלי IT יכולים לראות מה מגובה, באיזו תדירות, כמה נתונים יש להם, וכמה שטח נשאר על התקני האחסון שלהם.

ניתן גם ללחוץ על פריטי לוח המחוונים, כלומר, פשוט ללחוץ על גרף כדי לגשת לנתונים הבסיסיים. אם תראה אזהרה לגבי התקן אחסון היעד שלך, לחיצה עליו תעביר אותך למכשיר זה כדי שתוכל לפנות מקום או לשנות את מיקום האחסון. באופן דומה, אם מרכז השליטה מציג שגיאת גיבוי בשרת, לחיצה על הפריט תעזור לך לפתור את הבעיה: תועבר ישירות לשורש הבעיה.

4. דיווח קל - הדיווח הוא משימה שגרתית עבור ארגונים, אך דוחות גיבוי ידני יכולים להימשך שעות רבות בסביבה עסוקה. שוב, אופק טכנולוגיות עושה את זה קל. הדוחות אוטומטיים וניתנים להתאמה אישית לפי הצורך.

אם אתה מעבד דוחות באמצעות תוכנה של צד שלישי, באפשרותך להשליך את דוחות הגיבוי לתיקיה ספציפית לעיבוד. יש גם אפשרות לייצא ולייבא את מבנה הדוח (כולל הגדרות יישומונים והגדרות) לקובץ .json. משתמשים רבים מוצאים את זה שימושי במקרה שהם צריכים להתקין מחדש את שרת הניהול או להעתיק את מבנה הדו"ח לשרת ניהול אחר. דוחות פשוטים מעידים על כך שמנהלי IT נוטים יותר להשתמש בהם, דבר המסייע במניעת שגיאות ואיבוד נתונים מיותרים.

כפי שאתה יכול לראות, לאחר גיבוי קל באמת אומר שאתה יכול לעשות יותר. הוא מאפשר פרודוקטיביות מוגברת וסיכון מופחת של אובדן נתונים, אשר חשוב בסביבה העסקית של היום.

אבל אל תקחו את המילה שלנו. נסו את פתרון הגיבוי של אופק טכנולוגיות היום ולראות כמה קל זה יכול להיות כדי להגן על הנתונים שלך לעתיד.

מדוע גיבוי מבוסס סוכן היא האופציה לטובה ביותר לעסק שלך

הרבה פתרונות גיבוי מקומיים מציעים הגנה מקיפה למידע. פתרון מקומי מבוסס על שרת המעתיק את המידע הארגוני לקלטות או לדיסק או שילוב של הטכנולוגיות (גיבוי לדיסק לטווח קצר וגיבוי לקלטות לטווח ארוך).

 

לפתרון זה מספר מגבלות. במידה ולארגון מספר אתרים, נדרש ליישם את פתרון עבור כל האתרים הללו, ניהול מרכזי של הגיבויים הוא מורכב. במידה ולארגון אתר אחד, נדרש ליישם פתרון גיבוי מחוץ לאתר - בדרך כלל מדובר בפתרון גיבוי לקלטות במדיניות של הוצאות קלטות על בסיסי יומי/שבועי/חודשי/שנתי מחוץ לאתר.

 

בפתרון מבוסס קלטות הלקוח מחזיק מספק העתקים מצומצם של המידע, בדרך כלל לאחר שנה נשמר סט אחד של קלטות עבור הגיבוי השנתי, במידה והלקוח רוצה לבצע שחזור של מידע מלפני שנה וחצי, אין לו נקודת זמן של המידע כיון שנשמר בקלטות רק ההעתק השנתי.

 

פתרון מקומי דורש שדרוג של ציוד חומרה ותוכנה - של מערכי אחסון המידע, תוכנה וספריה על מנת לתמוך בגידול בנפח המידע שגורם בהתאם לגידול בנפח הגיבוי. מסיבות אלה ארגונים רבים בוחנים אופציה לגיבוי של הנתונים לענן. גיבוי מבוסס סוכן היא אופציה עדיפה כיון שהיא מפרידה בין השרתים השונים וכל אחד מהם מבצע גיבוי בנפרד לענן ואינו תלוי בציוד חומרה מקומי. בענן ניתן להגדיר את הסוכנים לגיבוי במקביל על מנת לצמצם את חלון הגיבוי ולבצע עדכון אוטומטי של סוכני הגיבוי.

 

שירות מבוסס סוכן מעניק לארגון את הגמישות המקסימאלית. הוא אינו תלוי בסוג מערכת ההפעלה, האפליקציה, בסיסי הנתונים, פלטפורמת האירוח (שרת פיזי או וירטאולי) וסוג מערכת האחסון המרכזית. הסוכן תומך גם במערכת הפעלה של מחשבי קצה - נייחים וניידים באותו ממשק ניהול.

 

שימוש בסוכן לענן מעתיק את המידע מחוץ לארגון ולכן נדרש ליישם גיבוי אינקרמנטאלי על מנת לצמצם את רוחב הפס הנדרש לגיבוי. ניתן גם לכווץ את המידע על מנת לחסוך בעלויות האחסון בענן.

אתגרים בשחזור מידע בענן

פתרונות גיבוי נדרשים לספק ללקוחות אופציות שחזור מגוונות של נתונים, החל מקובץ בודד, מחיצה, שרת פיזי או וירטואלי, בסיסי נתונים, מיילים בודדים משרת דוא״ל פנימי או משירות דוא״ל מבוסס OFFICE 365.

 

האתגר בגיבוי הוא שחזור מהיר ותקין של המידע הארגוני. במידה והלקוח מבצע של חומר רב, תהליך השחזור הוא ארוך, ובזמן שחזור המידע הלקוח לא יכול לעבוד על המערכת ונדרש להמתין לסיום השחזור. פתרונות גיבויים לענן בדרך כלל כוללים העתק מקומי של הגיבוי באתר הלקוח בנוסף להעתק מרוחק בענן. ההעתק המקומי משמש לשחזור מהיר אך לעיתים העתק זה לא זמין והלקוח מבקש לבצע שחזור מהיר של המערכות.

שירות הגיבוי של אופק טכנולוגיות מספק ללקוחות מענה לשחזור מהיר של מידע בתשתית הענן הציבורי של החברה. תשתית מחשוב ענן של אופק טכנולוגיות מספקת סביבת שחזור זמינה עבור לקוחות החברה.

 

החברה משתמשת בטכנולוגיית INSTANT RESTORE בשירות. טכנולוגיה זו מאפשרת ללקוחות החברה לבצע הפעלה מיידית של השרתים מתוך נתוני הגיבוי שבוצע לענן, ללא שחזור מלא של המידע הארגוני. ההפעלה מתבצעת תוך זמן קצר, ללא בעיה של תאימות חומרה. השרת יחזור לעבודה כמכונה וירטואלית וכתיבה של השינויים תתבצע לאחסון זמני בתשתית הווירטואלית. מומלץ להפעיל את השרת ליומיים-שלושה בלבד ולאחר מכן להזיז אותו מפתרון הגיבוי לשרת פעיל בענן כיון שלא ניתן לבצע גיבוי לשרת בזמן שהוא נמצא במצב הפעלה מפתרון הגיבוי. ההפעלה גם כמובן אפשרית מגיבוי מקומי שביצע הלקוח ולא רק מהעתק של הגיבוי באופק.

ניתן לבצע גיבוי של שרת פיזי ולבצע שחזור של השרת הפיזי בפתרון מחשוב ענן של אופק למכונה וירטואלית. לאחר מכן ניתן לחבר את השרת לרשת הארגונית ולפיירוול ייעודי בתשתית הענן של אופק על מנת לאפשר למשתמשי הארגון גישה למערכות המחשוב. יכולת זו רלוונטית במקרה שללקוח אין שרת תקין שאליו ניתן לשחזר את החומר (כשל בחומרה של שרת באתר הלקוח).

 

שירות נוסף של החברה הוא UNIVERSAL RESTORE. המאפשר להתאושש ולאתחל מערכת הפעלה בחומרה שונה מתוך הגיבוי. חומרה זו בדרך כלל כוללת בקרי אחסון או שבבים שונים הקריטיים להפעלה תקינה של מערכות ההפעלה.

שירות זה שימושי מאוד בתרחישים הבאים: שחזור מידיי של מערכת נכשלת בחומרה אחרת, שכפול של מערכות ההפעלה לחומרה שונה, המרה של שרתים משרת פיזי אחד לשרת פיזי אחר או משרת פיזי לשרת ווירטואלי, ואפילו משרת וירטואלי לשרת פיזי.

 

התהליך מתבצע ע״י הפעלה של מדיה לתהליך האתחול, בחירה של סוג השרת (32/64BIT),  הפעלה של שחזור נתונים של השרת ובחירה מה לשחזר. נדרש לספק מערכת גישה להתקנים של השרת החדש בתהליך השחזור.

היכולות האלה זמינות בשירות של חברת אופק טכנולוגיות המספקת את הגיבוי המתקדם ביותר בשוק הישראלי.

האם המידע שלך מוגן באופיס 365?

רוב הלקוחות בטוחים שהמעבר לאופיס 365 יספק להם פתרון גיבוי מובנה ואוטומטי עבור שירותי הדוא״ל כפי שהיה לפני העברת שירותי הדוא״ל לענן. להפתעתם, הם מגלים שמידע שנמחק מהמערכת כגון פריטי דוא״ל, תיקיות ונספחים אינם זמינים יותר בשירות אופיס 365 לאחר 30 יום בחבילת הרישוי הבסיסית והפופולארית ביותר.

כיון שמערכת הדוא״ל הינה קריטית לתפעול השוטף של כל עסק, וכיון שנדרש באופן קבוע לגשת למידע היסטורי בתיבות הדוא״ל, גיבוי של הנתונים בסביבת אופיס 365 היא מהותית לארגון.

תשתית אחודה לגיבוי כלל המידע הארגוני - ישנן מספר מערכות לגיבוי אופיס 365, אך לרוב מדובר במערכות גיבוי ייעודיות עבור השירות, והן נפרדות ממערכת הגיבוי הארגונית הקיימת. כך מנהל המערכת נדרש לנהל מספר מערכות גיבוי נפרדות. מומלץ לשלב מערכת גיבוי מרכזת שמבצעת גיבוי של כלל המידע הארגוני כולל אופיס 365.

קלות יישום הפתרון - נדרש לבדוק האם המערכת דורשת התקנה של סוכן על אחד מהשרתים בארגון, או האם היא מבצעת את הרישוי ישירות מענן אל ממשק הניהול הקיים של מערכת הגיבוי, מומלץ גם לבדוק האם ההתקנה היא קלה ופשוטה.

קלות שחזור נתונים - נדרש לבדוק האם הפתרון מאפשר שחזור נתונים בקלות לסביבת אופיס 365. האם ניתן לשחזור לאיזור שונה ולא לדרוס את החומר והאם ניתן לבצע חיפוש בגיבוי לפריטי דוא״ל.

תמיכה טכנית - האם במידה ויש לכם שאלות על הפתרון או אתם צריכים סיוע של התמיכה, האם הספק יהיה זמן עבורכם? האם הוא מחזיק צוות תמיכה בארץ, הכולל מהנדסים מוסמכים עם ניסיון בטכנולוגיות גיבוי שונות ובמערכות אופיס 365 שיכולים לסייע ביישום הפתרון בתמיכה טכנית לאחר מכן.

 

פתרון הגיבוי של אופק לאופיס 365 משלים את סל פתרונות הגיבוי של החברה ומספק פתרון שלם לגיבוי של כלל המידע הארגוני לאתר הלקוח, ומספק העתק נוסף של המידע עבור בענן מחשוב. המערכת מאפשרת לתזמן את הגיבוי בתדירות גבוהה ובמידת הצורך לבצע שחזור של נתונים ממספר העתקי גיבוי של המידע.

ניתן לחפש את הפריטים בממשק הגיבוי לפי נושא, מקבל ושולח וטווח תאריכים. ניתן גם לבצע צפייה מוקדמת במידע מתוך ממשק הניהול של מערכת הגיבוי על מנת לוודא שאנחנו משחזרים את הפריטים הנכונים.

המערכת מאפשרת לבצע שחזור של תיבות דוא״ל במלואן, חזרה לתיבת הקיימת או לתיבה נפרדת בצד. בנוסף, ניתן לבצע שחזור של מיילים כולל צרופות, פגישות, משימות ואנשי קשר אל התיבה המקורית או לשלוח את הפריטים כמייל למשתמש.

האם גיבוי מקומי מספיק אמין?

אחד מהפתרונות הנפוצים ביותר בענן הוא גיבוי של המידע הארגוני - הגנה על המידע הארגוני ויכולת להחזיר את העסק לעבודה בעת אסון. התרחישים לשחזור מידע יכולים להיות טעות אנוש, תקלת חומרה או תוכנה, וירוס כופר או פגיעה בזדון. עבור לקוחות רבים מדובר בשירות שמאפשר להם להתחיל להשתמש בשירותי ענן בקלות, מבלי לבצע שינוי משמעותי ברשת המחשוב.

 

גיבוי מקומי מבוסס בדרך כלל על גיבוי של המידע לקלטות. הגיבוי מתבצע בתדירות סטנדרטית - גיבוי יומי של המידע למשך שבוע, גיבוי שבועי למשך חודש, גיבוי חודשי למשך שנה וגיבוי לשנה למשך שבע שנים. גיבוי לקלטות הינו קל ליישום וניתן להוציא את הקלטות מחוץ לאתר המחשוב של הלקוח ולהחזיר את הקלטות חזרה למשרד במידה ונדרש שחזור מידע. היתרון של הפתרון הוא העלות הזולה ליישום. החסרון של הפתרון הוא שמדובר בגיבוי איטי, מסורבל לתפעול ולא אמין בשחזור נתונים. בנוסף, אין לנו באמת את כל המידע בקלטות בשבע שנים - גיבוי שנתי שמתבצע פעם בשנה וכולל את ההעתק של המידע נכון לאותו רגע, אין לנו נקודות גיבוי יומיות/שבועיות/חודשיות לאחר שנה. אם גילינו לאחר שנה שאנחנו צריכים מידע שנמחק לפני שנה וחצי, לא יהיה לנו את הנתונים בגיבוי.

 

סקר שבוצע לאחרונה בנושא שחזור מידע מקלטות אצל לקוחות מצא שמעל ל-30% מהם נתקלו בבעיות בשחזור מידע ממערכת הגיבוי המקומית שלהם. מיקרוסופט מצאו בסקר שבוצע אצל לקוחותיהם כי מעל ל42% מתהליכי שחזור המידע בשנה האחרונה נכשלו. סקר נוסף מצא שמעל ל-50% מהלקוחות לא הצליחו לבצע שחזור נתונים מקלטות בהצלחה.

 

חשוב לדעת שבגיבוי לקלטות אנחנו סומכים על מדיה מגנטית שצריכה להיות מאוחסנת בתנאים מתאימים ורגישה ללחות וטמפרטורה. קשה לנו לוודא את תקינות הקלטות - הדרך היחידה היא לבצע שחזור מידע וזהו תהליך ארוך ומסורבל לביצוע שדורש נפח אחסון זמני פנוי וכוח מחשוב עודף להפעלת המערכות כדי לבדוק את התקינות שלהן ולכן הבדיקה כמעט ולא מבוצעת בפועל ע״י לקוחות.

 

פתרון גיבוי מקומי נוסף הוא גיבוי לדיסק, שצובר פופלאריות בשנים האחרונות אצל לקוחות. בפתרון זה מדובר בגיבוי שמתבצע לדיסק או מערכת אחסון מקומית. המערכת שומרת את נתוני הגיבוי באתר הלקוח. היתרון של הפתרון שהוא מהיר ואמין יותר מגיבוי לקלטות, קל יותר לתפעול וכולל יותר נקודות זמן של הגיבוי לאחר שנה. החסרון שלו הוא שמערכת האחסון הופכת להיות מקור המידע היחידי שלנו לשחזורים ותקלה במערכת יכולה להוביל לאיבוד מידע מלא (כלל הגיבויים על שלל הגרסאות שלהם). בנוסף, אנו חשופים להשבתה מלאה של האתר שלא מאפשרת לנו לבצע שחזור נתונים.

 

שירותי ענן ציבורי מסוגלים לספק לנו ערך משמעותי. מדובר בשירות גיבויים מנוהל שמגן את כלל המידע הארגוני. התצורה המומלצת ליישום היא גיבוי מקומי והעתק נוסף של הגיבוי בתשתית מחשוב ענן. הגיבוי המקומי מתבצע לדיסק וכולל את כל היתרונות גיבוי מסוג זה (קלות תפעול, מהירות ואמינות) ומקור גיבוי נוסף בשירותי ענן משמש לשחזור נתונים במידה וההעתק המקומי לא זמין. הגיבוי יכול גם לשמש את הלקוח התאוששות מאסון - הפעלה מהירה של שרתים וירטואליים מקבצי הגיבוי שנמצאים בענן.

 

ההעתק בענן מאוחסן בתשתיות אחסון מרכזי ברמת ביצועים גבוהה וברמת זמינות גבוהה מאוד. הספק יכול לנהל את הגיבויים עבור הלקוח במידת הצורך או שהלקוח יכול לנהל בעצמו את הגיבויים. המידע מאוחסן במתקן ממוגן ומאובטח. הגיבוי מוצפן ואין לספק גיבוי לנתוני הגיבוי והלקוח יכול לגשת לגיבוי מכל מקום ובכל זמן ולבצע שחזור נתונים.

כיצד מתחילים עם פתרון גיבוי ענן?

יישום של פתרון גיבוי של אופק טכנולוגיות הוא קל ופשוט. כל שנדרש הוא לבחור את חבילת הגיבוי לפי נפח הגיבוי הנדרש לעסק. חבילות הגיבוי מתחילות מנפח של 100gb. לאחר בחירת החבילה מומלץ להתקשר אלינו ולשוחח עם מומחה גיבוי שיאפיין את הפתרון עבורכם. האפיון כולל מענה על דרישות כגון - האם נדרש גיבוי מקומי? איזה מידע כדאי לגבות לענן? מהי תדירות הגיבוי? לכמה זמן מומלץ לשמור את הגיבוי? האם נדרש לתת מענה להתאוששות מאסון או לגיבוי בלבד?

 

לאחר האפיון, אנחנו מפעילים עבורכם מרחוק את הגיבוי (לא נדרשת הגעה לאתר) - כל שנדרש מצד הלקוח הוא חיבור אינטרנט וסיסמת מנהל לשרתים/תחנות עבודה. ההפעלה הראשונית של הגיבוי מתבצעת באופן מיידי והמערכת מתחילה לבצע גיבוי של המידע העסקי שלכם לענן. לאחר מספר ימים הגיבוי הראשוני של המידע מסתיים ומאותו רגע מתבצע גיבוי של שינויים בלבד, בשלב זה המידע שלכם מוגן בענן. צוות החברה מנהל את הגיבוי עבורכם, הניהול כולל הגדרה ראשונית של הגיבוי, מעקב תקופתי אחרי תקינות הגיבוי, טיפול בתקלות גיבוי ושחזור מידע במידת הצורך.

איזה מידע כדאי לגבות לענן?

בתהליך יישום הפתרון הלקוח נדרש להחליט איזה מידע לגבות לענן, להלן החלופות האפשריות:

 

ביצוע גיבוי למידע קריטי בלבד - גיבוי זה מכיל רק את המידע הקריטי של הלקוח ולא את כלל המערכות (מערכות הפעלה ואפליקציות לא כלולות בגיבוי). גיבוי זה מכיל בדרך כלל את שירותי הקבצים של הלקוח (שרת קבצים ארגוני) ובסיסי נתונים של אפליקציות ליבה (כגון בסיסי נתונים של מערכת ה-ERP/CRM). גיבוי מסוג זה יאפשר ללקוח שחזור של המידע הקריטי מכל מקום ובכל זמן. היתרון של הגיבוי הוא נפח נמוך של המידע שמגובה לענן ולכן התשלום החודשי הוא גם נמוך יותר מגיבוי מלא של המערכות. החסרון הוא שלא ניתן לבצע שחזור למערכות הפעלה או אפליקציות על השרתים ואם השרת קורס נדרש להתקין את המערכת ההפעלה והאפליקציות מחדש ורק לאחר מכן לבצע שחזור של הנתונים.

 

ביצוע גיבוי לכלל המידע הארגוני - גיבוי מסוג זה כולל את כל המידע של הלקוח, מעבר לנתונים הקריטיים כגון שירותי הקבצים ובסיסי הנתונים של המערכות התפעוליות, מתבצע גיבוי גם למערכות ההפעלה של השרתים והאפליקציות. גיבוי מסוג זה הוא בנפח גבוה יותר מגיבוי של מידע קריטי בלבד אך הוא מאפשר ללקוח לבצע שחזור של מערכות הפעלה ואפליקציות ואפילו שרת מלא בעת קריסה מה שלא אפשרי אם מבצעים גיבוי של המידע בלבד.

היתרון הנוסף של גיבוי מלא למערכות הוא האופציה להפעלה מהירה של שרתים מקובץ הגיבוי. תשתית הגיבוי של אופק טכנולוגיות מאפשרת ללקוחות לבצע הפעלה מהירה של השרתים - מאתר הלקוח או בתשתית הענן (פתרון התאוששות מאסון) תוך זמן קצר ומבלי להמתין לשחזור מלא של המידע. אם ללקוח יש שרת של 1 טרה ושחזור המידע יכול לקחת מספר שעות, ניתן במקום זה תוך מספר דקות להפעיל את השרת מהגיבוי ללא שחזור נתונים מלא.

 

שילוב של גיבוי מקומי וגיבויים לענן - לקוחות שרוצים להנות מהיתרונות של גיבוי מלא למערכות יכולים לבצע שילוב של גיבוי מקומי וגיבוי נוסף בענן. הגיבוי המקומי של אופק טכנולוגיות אינו מוגבל בנפח ומתומחר על בסיס סוכנים במערכת. כך ניתן בקלות ובעלות נמוכה לבצע גיבוי מקומי לכלל המידע. את הפתרון ניתן לשלב עם גיבוי כפול לענן של המידע הקריטי בלבד על מנת לחסוך בנפחי הגיבוי בתשתית הענן.

 

הרחבה של הפתרון להתאוששות מאסון - שירותי הגיבוי של אופק טכנולוגיות מאפשרים ללקוחות גם לבצע התאוששות מאסון על בסיס נתוני הגיבוי באופק. אם מתבצע גיבוי מלא של שרתים לענן ניתן להפעיל אותם תוך זמן קצר ללא שחזור נתונים. אנחנו מספקים ללקוחות תשתית וירטואלית, פירוול וכתובות חוקיות לשרתים על מנת לספק את כל הרכיבים הדרושים בחרום ללקוח.

ההבדלים בין גיבוי נתונים בענן לאחסון מידע בענן

מהו אחסון ענן?

אחסון ענן, כמו Dropbox, Google Drive, iCloud של Apple ו- OneDrive של מיקרוסופט, הוא דרך נהדרת לשתף קבצים בקלות. המטרה העיקרית של אחסון ענן היא לאחסן קבצים באינטרנט כדי להיות נגישים, לעבוד מכל מכשיר בכל מקום.

עם זאת, אין ערובה, לא ניטור ודיווח, אין תמיכה ואם שרת יורד באחד מרכזי הנתונים שלהם, ייתכן שלא תראה את הקבצים האלה שוב. לכל השירותים יש ממשק אינטרנט שמאפשר להעלות קבצים. והם גם מציעים תהליך אוטומטי להעלאה או סנכרון קבצים בין המחשב שלך. ניתן לאחסן רק קבצים ותיקיות.. אחסון מידע בען היא דרך מצוינת לשתף מסמכים. עם זאת, אין זה המקום לגבות את היישומים והמסמכים הקריטיים לעסק שלך.

 

מהו גיבוי ענן לעסקים?

ענן גיבוי הוא גיבוי מרוחק לעסקים מבוסס ענן, אשר מספק לך את היכולת גיבוי אוטומטי את הקבצים, היישומים, מכונות וירטואליות או שרתים ולאחסן אותם בבטחה למטרות התאוששות מאסון . Cloud Backup הוא ביטוח עבור הנתונים והמשכיות עסקית .

פתרונות גיבוי מבוסס ענן בנויים בדרך כלל סביב יישום לקוח מקומי שפועל באופן אידיאלי מספר פעמים ביום, לוח הזמנים האוטומטי ברקע. היישום אוסף, דוחס, מצפין ומעביר נתונים לשרתים של ספק השירות. כדי לצמצם את כמות רוחב הפס הנצרכת ואת הזמן הדרוש להעברת קבצים, ספק השירות מספק גיבויים מצטברים לאחר הגיבוי המלא הראשוני.

הנתונים העיקריים שוכן במיקום המקורי שבו נתונים מאוחסנים משני מאוחסן בבטחה לענן, כדי לשמש לשחזור נתונים. פתרון גיבוי הענן מאחסן את כל הנתונים באמצעות מדיניות שמירה מותאמת אישית, כך שתוכל לתקן קבצים פגומים על-ידי שחזור גירסאות קודמות של קובץ. פתרונות גיבוי מקצועיים כוללים תוספים מיוחדים לגיבוי של נתונים מיישומי צד שלישי (כגון MS Outlook, Exchange, SQL). נקה דיווח על ההצלחה של הגיבויים, מקל על אימות אם כל הקבצים בטוחים.

 

השוואה בין הפתרונות:

  • מטרות - המטרה המרכזית של אחסון בענן הוא לאחסן את המידע ולאפשר למשתמשים לגשת לקבצים מכל מקום ומכל זמן ולשתף בצורה קלה ופשוטה מסמכים בתוך ומחוץ לארגון. המטרה של גיבוי נתונים לענן היא לבצע גיבוי של המידע הארגוני (תחנות או שרתים) על מנת להיות ערוכים למקרה אסון כגון מתקפת וירוס כופר (שתצפין בקלות גם את האחסון בענן כיון שבדרך כלל מתבצע סנכרון אוטומטי מהמחשבים לאחסון בענן).

  • אחסון בענן משמש לאחסנה של קבצים מרוחקים, בעוד שגיבוי מספק הגנת לנתונים והתאוששות מאסון בעת הצורך.

  • אחסון בענן חשוף למתקפת כופר והצפנת קבצים, בעוד שגיבוי שנמצא בענן לא חשוף להצפנה של נתונים כיון שהוא מנותק מהרשת המקומית.

  • אחסון בענן כולל העתק אחד שלה המידע עם סנכרון מקומי של הקבצים. גיבוי בשירות ענן כולל העתק משני מנותק מהעתק המרכזי.

  • אחסון בענן מאפשר לאחסן קבצים בלבד, בעוד גיבוי כולל את המערכת ההפעלה, מסדי הנתונים ומאפשר שחזור לחומרה שונה, בניית פתרון התאוששות מאסון לשרתים והגנה מובנית מוירוס כופר.

 

גיבוי לעומת ארכיון: למה חשוב לדעת את ההבדל
 

מה זה גיבוי?

גיבוי הוא עותק של נתונים שנוצרו כדי לשחזר נתונים אותם במקרה של נזק לנתונים. הנתונים המקוריים לא נמחקים לאחר ביצוע גיבוי. דוגמאות של גיבויים כוללים גיבוי לילי של כל הקבצים במחשב הנייד או בשולחן העבודה, או כל התמונות בטלפון שלך ​​מועתקים לענן למקרה שאיבדת את המכשיר. אנחנו גם מבצעים גיבוי לשרתי קבצים (נתונים בלתי מובנים) ומסדי נתונים (נתונים מובנים). גיבוי עשוי להתמקד בנתונים, כמו במסד נתונים, במערכת ההפעלה של השרת כבשניהם יחד עם גיבוי מלא של מכונות וירוטואליות או פיזיות.

 

המטרה של גיבוי הוא תמיד זהה: כדי לשחזר נתונים אם משהו קורה לזה. לדוגמה, מערך RAID עלול להכיל כשל של מספר דיסקים, ויש צורך לשחזר את כל הנתונים שלו. מישהו עלול בטעות או בזדון למחוק אחד או יותר מהשרתים הוירטואליים והם צריכים להיות משוחזרים. ייתכן שיום אחד תבין שכל קובץ בארגון שלך הוצפן בוירוס כופר. ללא מערכת גיבוי טובה, הבחירה שלך יהיה לשלם את כופר. עם מערכת גיבוי טובה, אתה יכול להבין את המקור של הוירוס, לעצור אותו, ואז לשחזר את כל הנתונים שלך - מבלי לשלם להאקר.

מהו ארכיון?

הארכיון הוא עותק של נתונים שנוצרו למטרות התייחסות. למרות שלא נדרש, המקור נמחק לעתים קרובות לאחר ביצוע ארכיון.

המטרה של גיבוי היא לשחזר משהו בחזרה כפי שהוא היה (בדרך כלל) אתמול, ארכיון יכול לשרת מטרות מרובות. המטרה הנפוצה ביותר היא לעזור לך למצוא כמה נתונים מלפני זמן רב. זה יכול להיות קובץ יחיד שהיה פריט חשוב כגון חוזה חתום על הלקוח לפני כמה שנים. זה יכול להיות קבוצה של נתונים הקשורים, כגון כל הציורים המבניים של הבניין או שזה יכול להיות כל הציורים של יישומון החברה שלך.

 

קבוצה נוספת של נתונים קשורים עשויה להיות כל הודעות האימייל ו / או הקבצים שיכולים להוכיח טענה. עשויה להגיע בקשה מלקוח לגילוי אלקטרוני המבקש את כל הודעות האימייל אליו וממנו, המכילות את המילים חוזה, אחרי או את שם החברה. מישהו אחר אולי מנסה להוכיח סביבת עבודה עוינת ורוצה לראות את כל הודעות האימייל ממערכת מסוימת של מנהלים שמכילות רשימה מסוימת של מילים.

 

ארכיון יעזור לך להשיג את כל המטרות האלה. ייתכן שיהיה ארכיון של כל הזמנה, מייל או כל חוזה של החברה אי פעם. אתה יכול לשמור על חוזים מקוונים הכוללת הזמנות באינטרנט, אבל אתה שומר את כולם בארכיון, צריך להיות אינדקס כדי לאפשר לך לאחזר הזמנות חוזים באמצעות התוכן של הזמנות אלה. ייתכן גם שיש לך ארכיון של כל אימייל שנשלח או התקבל על ידי החברה שלך. ארכיון דוא"ל יכול לטהר מהודעות דוא"ל שרת שנשמרו בארכיון, הם גדולים יותר בגודל מסוים, ו / או לא היה לגשת אל מעל כמות מסוימת של ימים. זה עוזר לשמור על מערכת הדוא"ל קטנה, שומר על משאבי המחשוב והאחסון של מערכת הדוא״ל ומקלה על גיבוי. זה יכול אפילו להיות המטרה של הארכיון, אם אתה לא נדרש על פי החוק לשמור את כל הודעות דוא"ל.

 

שחזור לעומת אחזור

גם אם המטרה של הארכיון היא לחסוך מקום על האחסון המרכזי, צריך להיות מסוגל לבצע אחזור לעומת שחזור אם זה נקרא ארכיון. על מערכות גיבוי לשחזר מערכות ועל ארכיון לאחזר .

כאשר אתה משחזר משהו, זה בדרך כלל קובץ יחיד, שרת או מסד נתונים. כאשר אתה מאחזר משהו, זה בדרך כלל אוסף של נתונים קשורים, כי זה לא מאוחסן על אותו שרת או אפילו באותו פורמט. שחזור נעשה גם לנקודה אחת בזמן, כגון שחזור מסד נתונים על הדרך בה הוא נראה אתמול. אחזור משתמש בטווח זמן, כגון כל הודעות האימייל לשלוש השנים האחרונות.

משחזר מחייב אותך לדעת הרבה על המקום שבו הקובץ או הנתונים היה כאשר הוא מגובה; אחרת, אתה לא יכול למצוא אותו. אתה צריך לדעת את שם השרת היה, את מסד הנתונים או ספרייה בה היו הנתונים, את השם של הקובץ או הטבלה מבסיס התנונים שאתה רוצה בחזרה ואת התאריך שבו זה נראה לאחרונה. לאחרים אין מידע כזה; הם פשוט יודעים שהם צריכים את כל הקבצים או רשומות התואמות קבוצה של פרמטרים. תן לי את כל הקבצים או הודעות דוא"ל שנוצרו בשלוש השנים האחרונות המכילים ביטוי מסוים או נכתבו על ידי אדם מסוים.

 

למה זה משנה

אנשים רבים מנסים להשתמש במערכת הגיבוי שלהם כמערכת ארכיון, כלומר הם שומרים את הגיבויים שלהם במשך שנים רבות - או אפילו לנצח. בפעם הראשונה שאתה מקבל בקשה אחזור אמיתי, תמצא כמה קשה לבצע אחזור ממשהו. זה יגרום לאחזור לקחת הרבה, הרבה יותר זמן - אולי חודשים במקום דקות - ולעלות הרבה יותר.

אל תשתמש בגיבויים שלך כארכיונים. אם יש לך צורך באחסון לטווח ארוך, בדוק פתרון למערכת ארכיון ייעודית. תהיה לזה עלות, אבל זה יהיה שווה את זה בטווח הארוך.

כיצד להתמודד עם מתקפת וירוס כופר

הנה התרחיש - אתה עובד על המחשב שלך ואתה שם לב כי המחשב עובד לאט יותר. לחלופין, לא ניתן לגשת לקובצי מסמכים או קבצי מדיה שהיו זמינים בעבר. ייתכן שתקבל הודעות שגיאה מ- Windows המספרות לך שקובץ הוא מסוג "סוג קובץ לא ידוע" או "למערכת ההפעלה אין אפשרות לפתוח קובץ זה."

 

אפשרות נוספת היא שאתה נעול לחלוטין מתוך המערכת שלך. אם אתה במשרד, ייתכן שאתה מסתכל סביב ורואה כי אנשים אחרים חווים את אותה בעיה. חלקם כבר נעולים, ואחרים פשוט תוהים מה קורה, בדיוק כמו שאתה. ואז אתה רואה הודעה המאשרת את הפחדים שלך - העסק שלך נגוע בוירוס כופר.

 

מספר התקפות וירוס כופר על עסקים שולש בשנה האחרונה, קצב המתקפות עלה מהתקפה אחת כל שתי דקות ברבעון הראשון של השנה לאחד בכל 40 שניות ברבעון השני. הקצב של הופעת וריאנטים חדשים של וירוס כופר ברבעון השני של 2018 מאשר ברבעון הראשון של 2018 עלה באופן משמעותי ונזקים מוירוס כופר צפויים לעלות על 5 מיליארד דולר השנה.

 

איך עובד וירוס כופר?

וירוס כופר מתפשט בדרך כלל באמצעות דואר זבל או הודעות דוא"ל מתחזות, אלא גם דרך אתרי אינטרנט או הורדות קבתים, המטרה היא להדביק נקודת קצה ולחדור לרשת. וירוס כופר נועל את כל הקבצים באמצעות הצפנה חזקה. לבסוף, תוכנות זדוניות דורש כופר (בדרך כלל לשלם ב bitcoins) כדי לפענח את הקבצים ולשחזר פעולות מלא את מערכות המידע המושפעות

 

השלבים האופייניים למתקפת וירוס כופר הן:

  • זיהום - הודעה נשלחה למערכת באמצעות קובץ מצורף לדוא"ל, דוא"ל התחזות, יישום נגוע או שיטה אחרת, הוירוס כופר מתקין את עצמו בנקודת הקצה ובכל התקני הרשת שאליהם הוא יכול לגשת.

  • מפתח הצפנה - הקשר של וירוס הכופר שרת הפיקוד והבקרה המופעל על ידי הפושעים באינטרנט מאחורי ההתקפה כדי ליצור את המפתחות הצפנה כדי לשמש להצפנת הקבצים במערכת המקומית.

  • הצפנה - וירוס הכופר מתחיל להצפין את כל הקבצים שהוא יכול למצוא על תנחות/שרתים מקומיים ברשת.

  • עם פעולת ההצפנה נעשתה, הוירוס מציג הוראות סחיטה לתשלום כופר, מאיים בהרס של נתונים אם התשלום לא נעשה.

  • שחרור הצפנה - ארגונים יכולים לשלם את הכופר ולקוות שהתוקף יפענח את הקבצים המושפעים (אשר במקרים רבים אינם קורים), או שהם יכולים לנסות לבצע התאוששות על ידי הסרת קבצים נגועים ומערכות מהרשת ושחזור נתונים מגיבויים.

 

איך לאושש את המערכות ממתקפת וירוס כופר

אתה כבר הותקפת על ידי וירוס כופר, מה עליך לעשות עכשיו? 

מנע את ההתפשטות על ידי הפרדת כל המחשבים הנגועים זה מזה, אחסון משותף והרשת - מהירות ההדבקה של זיהוי וירוס כופר הוא קריטי במאבק כיון שהמתקפה מתבצעת מהר לפני שהם שצוות מערכות המידע מספיק למנוע מהוירוס להתפשט ברשתות ולבצע הצפנה של נתונים חיוניים.הדבר הראשון לעשות כאשר המחשב חשוד להיות נגוע היא לבודד אותו ממחשבים אחרים והתקני אחסון. נתק אותו מהרשת (הן קווית והן Wi-Fi) ומכל התקני אחסון חיצוניים. הוירוס מחפש קשרים למחשבים אחרים ואתה רוצה למנוע את זה. אתה גם לא רוצה את שוירוס הכופר יתקשר ברחבי הרשת עם מרכז שליטה שלו באינטרנט. שים לב כי ייתכן שיש יותר מאשר מחשב אחד מודבק. התייחס לכל המחשבים המחוברים לרשת בחשדנות ויישם אמצעים על מנת להבטיח שכל המערכות אינן נגועות.

מתוך הודעות, ראיות במחשב, וכלי זיהוי נסה לקבוע עם איזה סוג של תוכנה זדונית אתה מתמודד- לעתים קרובות וירוס כופר יזהה את עצמו כאשר הוא מבקשת תשלום. ישנם אתרים רבים המסייעים לך לזהות את הוירוס. זיהוי יעזור לך להבין איזה סוג של וירוס יש לך, איך הוירוס מפיץ את עצמו ברשת, אילו סוגי קבצים זה מצפין, ומה האפשרויות שלך להסרה.

יש לך מספר דרכים להתמודד עם הזיהום. קבע איזו גישה היא הטובה ביותר עבורך - האפשרויות שלך הן לשלם את כופר, להסיר את התוכנה הזדוני או להתקין את המערכות שלך מחדש. זה נחשב בדרך כלל רעיון רע לשלם את כופר. תשלום כופר מעודד יותר מתקפות, ובמקרים רבים את פתיחת הקבצים מוצפנים אינו מצליח. סקר שנערך לאחרונה מצא כי יותר משלושה רבעים מהמשיבים אמרו שאינו סביר שארגונם ישלם את הכופר כדי לשחזר את הנתונים שלהם (77%). רק מיעוט קטן אמרו שהם מוכנים לשלם קצת כופר (3% מהחברות כבר הקימו חשבון Bitcoin בהכנה). גם אם תחליט לשלם, זה מאוד אפשרי שלא תקבל את הגישה לנתונים שלך בחזרה. זה משאיר שתי אפשרויות אחרות: הסרת תוכנות זדוניות ושיקום סלקטיבי של המערכת שלך, או להתחיל הכל מחדש (התקנה מאפס)

השתמש בגיבוי בטוח כדי לשחזר את המחשבים/שרתים בפלטפורמה חדשה במידה ואתה מבצע העתק של הגיבוי של העסק שלך לענן, יש לך העתק של המידע ללא הצפנת הנתונים - עליך לקבל עותקים מגיבוי הענן של כל המסמכים, המדיה והקבצים החשובים שלך עד למועד ההדבקה. הקפד לקבוע את תאריך הזיהום, קח בחשבון כי זיהום יכול להיות רדום במערכת שלך במשך זמן מה לפני שזה הופעל וביצע שינויים משמעותיים במערכת שלך. זיהוי ולמידה על תוכנות זדוניות מסוימות שתקפו את המערכות שלך יאפשרו לך להבין איך פועלת התוכנה זדונית ומה האסטרטגיה הטובה ביותר שלך עבור שחזור המערכות שלך. בחר גיבוי או גיבויים שנעשו לפני תאריך של הזיהום הראשוני. הגיבוי של אופק מאפשר לך לחזור אחורה ולציין שבו תרצה לשחזר קבצים.

בצע הערכה כיצד הזיהום התרחש ומה אתה יכול לעשות כדי למנוע מתקפה כזו בעתיד - שימוש בשירות הגיבוי של אופק טכנולוגיות מאפשר לך להגן על המחשבים והשרתים מוירוס כופר באופן אקטיבי על ידי התקנת סוכן גיבוי שמבצע גיבוי תקופתי של המידע הארגוני לענן וכולל גם הגנת וירוס כופר מובנית שעוצרת לעצור את המתקפה ומבצעת שחזור אוטומטי של קבצים בשרתים ותחנות.

 

כיצד למנוע את המתקפה הבאה

 

התקפת וירוס כופר יכול להיות הרסנית עבור העסק. קבצים חשובים וחסרי תחליף עלולים לגרום להפסד של מאות שעות עבודה. עם תכנון טוב אתה יכול למנוע מוירוס כופר להשפיע על המערכות שלך. מומחי אבטחה ממליצים על מספר אמצעי זהירות למניעת התקפת וירוס כופר:

  • השתמש בתוכנות אנטי-וירוס ואנטי-תוכנות זדוניות או במדיניות אבטחה אחרת כדי לחסום וירוס מהפעלה.

  • בצע גיבויים תכופים ומקיפים של כל הקבצים החשובים . אנשי מקצוע ממליצים על גיבוי (74% בסקר שנערך לאחרונה) כפתרון היעיל ביותר כתגובה למתקפת כופר מוצלחת.

  • שמור על גיבויים לא מקוונים של נתונים המאוחסנים במיקומים שאינם נגישים מכל מחשב שעלול להיות נגוע, כגון פתרונות גיבוי לעסקים בענן, המונע מהם של וירוס הכופר לנתוני הגיבוי.

  • התקן את עדכוני האבטחה האחרונים שהונפקו על-ידי ספקי תוכנה של מערכת ההפעלה והיישומים שלך. זכור כי עדכון תקפותי יכול לסגור פגיעויות ידועות במערכות הפעלה, דפדפנים ותוספים לאינטרנט.

  • שקול לפרוס תוכנות אבטחה כדי להגן על נקודות קצה, שרתי דוא"ל ומערכות רשת מפני זיהום.

  • בצע הדרכה למשתמשים בנושא אבטחה מידע, כגון זהירות בעת פתיחת קבצים מצורפים להודעות דוא״ל וגישה לקישורים חשודים באינטרנט.

  • חלק את הרשתות שלך כדי לשמור על מחשבים קריטיים מבודדים ולמנוע את התפשטות תוכנות זדוניות במקרה של התקפה. בטל הרשאות רשת לא נחוצות.

  • בטל זכויות מנהל מערכת עבור משתמשים שאינם חיייבים אותם. תן למשתמשים את ההרשאות הנמוכות ביותר שהם צריכים לעשות את העבודה שלהם.

  • הגבל הרשאות כתיבה על שרתי קבצים ככל האפשר.

 

ברור כי הדרך הטובה ביותר להתמודד עם התקפות וירוס כופר היא להימנע מהן מלכתחילה. חוץ מזה, חשוב מאוד לוודא שהנתונים החשובים מגובים מחוץ לארגון לפתרון שירותי ענן שמבטיחים כי לאחר מתקפה, אובדן נתונים יהיה מינימלי או אפסי.

 

גיבוי בסיס נתונים לענן

הארכיטקטורה הגמישה המובנית לשפת שאילתות (SQL) המשמשת ב- MySQL, יחד עם הרישיונות שלה, הופכים אותה למאגר הנתונים האידיאלי עבור יישומים כגון תוכנות ERP.

 

מסד הנתונים הוא האלמנט הקריטי ביותר של רוב היישומים כיון שבו הנתונים מאוחסנים והוא למעשה מנוהל שם. בנוסף, ללא מסד נתונים עובד, רוב היישומים המסתמכים עליהם הם חסרי תועלת. לכן, אם יש לך עסקים או יישומי שרת להסתמך על ולהתחבר MySQL, שמירה על גיבויים טובים של קבצי מסד נתונים הוא קריטי. גיבוי טוב של MySQL יכול להציל את המערכות שלך במקרה של אובדן נתונים.

 

מערכת הגיבוי של אופק טכנולוגיות מאפשרת לך להגן על התשתית כולה ולפעול לפי שיטות העבודה המומלצות על ידי גיבוי אשכולות SQL Server מתוך צמתים פסיביים כברירת מחדל או על ידי בחירת הצומת הפעיל / ספציפי לביצוע הגיבוי. בעזרת המערכת ניתן להפחית את ה- RTOs ולאפשר שחזור פשוט באמצעות גיבוי של כל שרתי Microsoft SQL, כולל מערכות הפעלה, מסדי נתונים, הגדרות ותצורה.

 

המערכת תומכת במזעור זמן השבתה יקר ופשוט את ההתאוששות על-ידי שחזור מערכות שלמות מדיסק גיבוי אמין ומוכח, ללא צורך בהתקנה מחדש של מערכת ההפעלה, היישומים או הגדרות התצורה מחדש. או מדובר בשרת וירטואלי שמפעיל את בסיס הנתונים ניתן להשיג RTO של 15 שניות או פחות על-ידי הפעלת גיבוי Windows או Linux ישירות מהמחשב כ- VMware VM; לא נדרש שחזור נתונים.

 

הגיבויים המאובטחים באמצעות הצפנה חזקה בטיסה ובהצגה בכל מקום, מאוחסנים בשני מיקומים - באתר הלקוח ובענן של אופק טכנולוגיות. ניתן גם לשמור על שרתי SQL מפני התקפות Ransomware עם Acronis Active Protection, טכנולוגיית הגיבוי היחידה שמאתרת ומונעת הצפנה לא מורשית של קבצים, מסדי נתונים וגיבויים.

 

בעזרת המערכת ניתן להגן בקלות על כל שרתי SQL המקומיים והרחוקים שלך ממיקום מרכזי עם קונסולת ניהול ידידותית באינטרנט. ניתן צמצם את הסיכונים של זמן השבתה עם חיתוך אוטומטי של יומני העסקה שלך, ולוודא שלא נגמר האחסון המקומי דיסק בשרת מסד הנתונים שלך.

גיבוי שרת דואר לענן

אימייל שינה את עולם העסקים לנצח. לפני 25 שנים לא היה דוא"ל. כיום התקשורת של החברה שלך מסתמך בעיקר על דוא"ל במיוחד אם יש לך כוח עבודה מרוחק ומשרדים מרובים. רוב החברות בדרך כלל להשתמש בדוא"ל כדי לתקשר עם לקוחות, ספקים, שותפים - כמעט כולם.

שרתי דוא"ל הם קריטיים עבור כל ארגון - זה בטוח לומר שאם מערכת הדוא"ל שלך חווה הרבה תקלות, החברה שלך או העסק שלך יסבלו מאוד. העסק אפילו יכול להפסיק לפעול לחלוטין.

אם אתה מבין 75% מהחברות המשתמשות בשרתים של Microsoft Exchange לדוא"ל , ההגנה עליהן תהיה אחת מסדרי העדיפויות המובילים עבורך וצוות ה- IT שלך. בנוסף, חוקים ותקנות עשויים לחייב אותך להגן ולשמור על הודעות הדוא"ל שלך, וייתכנו קנסות חמורים אם ההודעות אבדו.

אתה צריך פתרון הגנה על נתונים שיכול לגבות את כל שרת Microsoft Exchange, כולל מערכת ההפעלה, תצורה ונתונים, וכן לשחזר בסיסי נתונים על ידי גיבוי תיבת דואר או הודעות דוא"ל בודדות במהירות ובקלות, בכל זמן ומכל מקום.

פתרון גיבוי מס '1 עבור Microsoft Exchange הוא פתרון הגיבוי של אופק טכנולוגיות . הוא יכול לגבות את השרת כולו בסביבה פיזית ווירטואלית, כמו גם את השרתים של Exchange בחשבונות ענן Microsoft Azure או אמזון EC2.

כל שעליך לעשות הוא להוסיף את שרת Exchange לתוך קונסולת אינטרנט ידידותי לגעת Acronis, להתקין את הסוכן, ולתזמן גיבויים של היישום שלך כפי שהיית עושה עם כל Windows או מכונת לינוקס אחרים. Acronis ידאג למחיקת קבצי לוג ועקביות הנתונים בתהליך. ניתן לאחסן גיבויים לכל שטח אחסון זמין - דיסקים מקומיים, תיקיות משותפות, NAS ואחסון מאובטח של סביבת הענן של אופק טכנולוגיות.

אתה יכול לשחזר שרתים שלמים, מסדי נתונים של Exchange, תיבות דואר או הודעות דוא"ל בודדות. תוכל אפילו לגלוש, לחפש ולהציג בתצוגה מקדימה את התוכן ישירות בדפדפן האינטרנט הנוחה לשימוש וידידותי למשתמש. משמעות הדבר היא כי בתוך פחות מדקה תוכל לשחזר את הדוא"ל הקריטי אם המנכ"ל שלך מחק מייל בטעות.

זוהי דוגמה נוספת כיצד פתרון הגיבוי המהיר ביותר בתעשייה מספק לך שקט נפשי - נסה את זה בעצמך. בדוק את פתרון גיבוי המידע לענן של אופק טכנולוגיות היום וחווה את הגיבוי הטוב ביותר של Exchange.

האם בדקת את הגיבויים שלך בענן לאחרונה?

כולם צריכים להיות מגובים, נכון? אם אתה רוצה לקבל את הנתונים בחזרה במצב של אובדן מידע, הדבר שאתה צריך להיות מודאג ממנו הוא שחזור המידע. האם תוכל לשחזר את הנתונים שלך? גיבוי שלא מאפשר שחזור נתונים הוא חסר ערך. אל תניח שום דבר ובדוק את הגיבויים שלך לפחות פעמיים בשנה. למה אתה לא יכול לשחזר את הגיבוי שלך?

 

אתה לא מגבה את הקבצים הנכונים - רוב תוכניות גיבוי ושירותים מספקות לך דו"ח כי גיבוי שמאפשר לדעת האם הגיבוי היה מוצלח. אבל זה רק חלק מהסיפור. אתה יודע שמשהו היה כנראה מגובה, אבל הם לא בטוחים מה גובה. משתמשים וצוות מערכת המידע מאחסן לפעמים נתונים נתונים במקומות יוצאי דופן. חלק מספקי הענן מבצעים גיבוי רק לתיקיות משתמש. אפליקציות יכולות גם להעביר את תיקיית הנתונים לאחר שדרוג, אך לתוכנית הגיבוי אין דרך לדעת זאת. שירות הגיבוי של אופק טכנולוגיות מאפשר לבצע גיבוי ל-entire machine עבור תחנות עבודה ושרתים. מדובר בגיבוי של כל הנתונים בתחנות ובשרתים ואז אתה בדרך כלל לא סובל מהבעיה הזו.

 

אתה לא יכול להתחבר לגיבויים שלך - בענן יש הגנות אבטחה כדי למנוע האקרים מלקבל את הנתונים שלך. תוכניות גיבוי רבות מאפשרות לך לשים סיסמה על הגיבוי שלך ולהצפין את הנתונים. מערכת הגיבוי של אופק טכנולוגיות כוללת אימות דו-שלבי על מנת לוודא שרק אתה יכול לגשת לגיבויים שלך.

 

אין לך את המיומנויות לבצע את השחזור - עם שירותים מקוונים, אתה יכול בדרך כלל פשוט להוריד את התוכנה ולהתחיל את השחזור. לא משנה באיזו שיטה אתה משתמש כדי לגבות את הנתונים שלך, אתה צריך לדעת איך לבצע את השחזור. חלק מהמוצרים מורכבים במיוחד ולא כוללים אופציה לבצע שחזור לחומרה שונה. שירות הגיבוי של אופק טכנולוגיות מאפשר לבצע שחזור מהיר בקלות, ניתן להתאמן על השחזור בעזרת שירות הפעלה מגיבוי שלא דורש נפח לביצוע השחזור ולא משבית את המערכת הראשית בזמן השחזור.לכן אתה יכול להתאמן על השחזור.

 

אתה יכול ליפול עם גיבוי לא תקין - בדיוק כמו שאנחנו בודקים את אזעקת העשן שלנו פעמיים בשנה, אנחנו גם צריכים לזכור לבדוק את הגיבויים. זה לוקח קצת יותר זמן ומאמץ מאשר לחיצה על כפתור, אבל לא הרבה. לפני שתבצע שחזור בדיקה, בצע גיבוי סופי. שירות הגיבוי של אופק טכנולוגיות מאפשר לבצע שחזור מהיר בקלות, ניתן להתאמן על השחזור בעזרת שירות הפעלה מגיבוי שלא דורש נפח לביצוע השחזור ולא משבית את המערכת הראשית בזמן השחזור.לכן אתה יכול להתאמן על השחזור בלי לדרוס את אחד מהגיבויים אן להחליף נתונים בטעות בתהליך השחזור.

 

המבחן שלך הוא שחזור נתונים קריטיים - אתה יודע איזה קובץ או בסיס נתונים זה. משהו שאי אפשר לחיות בלעדיו. שהיית משלם על שירות לשחזור נתונים אלפי דולרים להחזיר. קבצים כגון תיקיית חוזים או תוכנית הניהול הפיננסי שלך. לא משנה מה זה אתה, צריך לדעת איך לשחזר אותו כראוי לפני שאסון מכה. כל חברה תהיה שונה, אבל המטרה היא להיות מסוגל למצוא את קובץ הנתונים החשוב מהגיבוי שלך. לאחר שתדע היכן הוא נמצא, שחזר את הקובץ לשולחן העבודה. אני תמיד ממליץ על שולחן העבודה כי לא מסכן החלפת נתונים במערכת הייצור.

 

בדוק שחזור של כמה קבצים אקראיים - מומלץ לבחור באופן אקראי שלושה קבצים. לא משנה מה. אני בדרך כלל פשוט גולל מטה במסך ובוחר את הקבצים בחלק התחתון או העליון של המסך. נסו לבחור קבצים מתיקייה / ספריות שונות ולא לבחור את אותם הקבצים שעשיתם בשלבים 1 או 2 כיון שכבר מצאים שקבצים אלה תקינים. שתמצאו שקבצים אלה בסדר. הכלל היחיד הוא לא לבחור את אותם קבצים בכל פעם. אחרי הכל, הם צריכים להיות אקראיים.

אם אתה עושה את זה פעמיים בשנה, תוכל לוודא כי גיבויים אלה הם לא רק קבצים מאוחסנים איפשהו. הם קבצים שניתן לסמוך עליהם ולהסתמך עליהם להיות שם כשאסון יכה.

 

בדוק את הגיבוי שלך לפחות פעמיים בשנה, אנחנו באופק יודעים לספק פתרון שמאפשר לך לבדוק את שחזור הנתונים בדקות ספורות ללא סכנה לשינוי המידע במערכות הקיימות.

bottom of page